מדי מים – הידרואליקה

מדי המים

מד מים (שעון מים) תקין הנו כלי מדידה המודד את כמות המים העוברת דרכו, מדי המים (שעוני המים) המורכבים כיום בישראל, מפוקחים על ידי רשות המים (הרגולטור), ומאושרים ע"י מכון התקנים הישראלי. מד מים תקין, הנו מד מים אשר כויל במעבדה מוסמכת על ידי ISRAC  – הרשות הלאומית להסמכת מעבדות ועל פי מדידת המים אשר מצהיר מד המים – מחויבים תושבי ישראל לתשלום.

מדי המים בישראל, עוברים בדיקה יסודית במעבדת "מי מרום" ע"פ תקנים ת"י 4064 ותקן OIML R49.

הערה חשובה – מדי המים בישראל אשר אינם עברו בדיקות תקן אלו, אינם מאושרים להרכבה ואינם מורשים לשימוש בישראל.

מד המים (שעון מים) אשר אינו מאושר ואינו נבדק ע"פ התקנים גורם להיזק כלכלי עבור הצרכן הסופי התאגידים השונים ובנוסף, מד מים שאינו נבדק יכול לפלוט סוגי מתכות רעילים לתוך המים ולגרום להיזק בריאותי לצרכן הסופי.

שירות "מעבדת מי מרום":

  • בדיקת לחץ סטטי – הבדיקה נעשית בהזרמת מים בלחץ המקסימאלי שהיצרן מצהיר שמד מים זה יכול לעמוד בו, הבדיקה מוודא כי מד המים מסוגל לתפקד בלחצים אלו, בזמנים משתנים ובלחץ כפול כתוספת "מקדם בטחון" וללא נזילות מהמנגנון או מבורג הוויסות.
  • בדיקת "שגיאת הוריה" – המעבדה מזהה את הספיקות הנדרשות לבדוק במד הנ"ל, ומריצה סדרת בדיקות ספיקה בחזרתיות לפי הנדרש בתקן ומתעדת את הסטיות המתקבלות ממהלך בדיקה זו. (התקן דורש כי מדי המים יעמדו בטווח סטייה של 2% בכל הספיקות למעט ספיקה הנמוכה Q1 5% סטייה)
  • בדיקת טמפרטורה – מד המים נבדק בהזרמת מים בספיקה המצוינת בתקן ובשתי נקודות טמפ' הנדרשת בתקן (טמפ' קרה וטמפ' חמה), בדיקה זו, הנה נדרשת כדי לוודא שהמד מים אינו מושפע משינוי מזג אויר וטמפ' משתנה וממשיך לבדוק במדויק את כמות המים העוברת דרכו.
  • בדיקת מד מים לזרימה הפוכה – מדי מים מסוימים מוצהרים ע"י היצרן כי הינם מסוגלים למדוד את המים העובר דרכם גם עם המד מורכב בהיפוך, או מאידך גיסא אם המד אינו מסוגל למדוד כאשר הוא הפוך (פירוש: הפוך – נגד כיוון הזרימה המוצהרת על המד מים)
  • בדיקת "מפל לחץ" – מד המים נבדק בספיקה הנדרשת בתקן כדי לוודא כי גוף מד מים והמנגנון אשר בתוכו מקטינים את לחץ המים בעת הכניסה והיציאה של המים למד המים, בדיקה זו הנה חשובה ביותר לחשב את הלחצים הנמצאים בקו המים האזורי / השכונתי ועד כניסה לבתי הצרכנים.
  • בדיקת "לחץ דינמי" – המעבדה בודקת את מדי המים בספיקה הנדרשת בתקן ובנוסף מגבירה / מקטינה לחץ במהלך הזרימה כדי לוודא כי מד המים אינו מושפע משינוי לחצים במהלך הזרמת המים בו.
  • "בדיקת הפרעות" – המעבדה בודקת את מדי המים בספיקה הנדרשת בתקן ובנוסף מדמה מצבים של הפרעות זרימה, המסוגלות להשפיע על מדידת המים של זרימת המים העוברת דרכו. (סיבוב מים ימינה / סיבוב מים שמאלה / הפרעה באמצע)
  • "בדיקת קיימות" – המעבדה בודקת את מדי המים במחזוריות ע"פ הנדרש בתקן, בדיקה זו, דורשת פתיחה וסגירה של מד המים במשך 100,000 מחזורים בספיקה הנדרשת בתקן כדי לוודא כי מד המים פועל ומתפקד בצורה אמינה לאורך זמן.

מעבדת מי מרום – בודקת את מדי המים במגוון רחב של בדיקות ע"פ התקנים העדכניים ביותר ומבצעת בדיקות נוספות על פי הסוגים השונים של מדי המים ובקשות ייחודיות של היצרנים, היבואנים והתאגידים השונים.

טופס מילוי פרטים:

    דילוג לתוכן